Digitale marketingtrends 2020

marketingtrends

In ons grootschalige onderzoek naar betaalde zoekadvertenties hebben we meer dan 70.000 advertentiecampagnes geanalyseerd, belangrijke prestatie-indicatoren onderzocht, de beste USP voor adverteerders geïdentificeerd en trends geïdentificeerd voor elk van de zes branches.

We hebben algemene trends geïdentificeerd die relevant zijn voor promotie in alle bedrijfssectoren:

DIGITALISATIE VAN COMMUNICATIE MET EEN CONSUMENT

De langetermijntrend om communicatie van offline naar online over te dragen, is versneld onder invloed van de coronavirus-epidemie en quarantainemaatregelen. Het is duidelijk dat na het opheffen van de bewegingsbeperkingen, het aandeel offline niet zal terugkeren naar de oude waarden en dat consumenten geïnjecteerd zijn met online aankopen van voedsel, alledaagse goederen en mogelijk medische preparaten. De mogelijkheid om appartementen en auto’s online te kopen verscheen vóór de epidemie, maar op dit moment is er veel vraag naar geworden.

Het is belangrijk om aandacht te besteden aan de functionaliteit van de site en mobiele applicaties: of ze het mogelijk maken om aankopen / bestellingen te doen, of er voldoende inhoud en interfacemogelijkheden zijn om een ​​aankoopbeslissing te nemen, of de consument alle nodige informatie kan krijgen via digitale communicatiekanalen (chat / messenger). Om meer kopers online aan te trekken, moet je de mogelijkheden van webinterfaces optimaal benutten: sommige ontwikkelaars tonen al appartementen via VR en online paskamers winnen aan populariteit in het modesegment.

MOBIEL EERST

Het mobiele publiek heeft het aantal desktopgebruikers al lang voorbijgestreefd. Het aandeel zoekopdrachten op mobiele apparaten in een aantal categorieën (bijvoorbeeld farma) bedraagt ​​meer dan 90%. Advertentie-interacties en gedragspatronen van consumenten zijn verschillend op mobiel en desktop. Bouw een aparte benadering van advertentiecampagnes in het mobiele kanaal: werk uitstekende USP uit vanaf de desktop en afzonderlijke targeting, herzie de verdeling tussen kanalen. In een aantal “meer mobiele” bedrijfstakken moet bij advertentiestrategie en -tactieken eerst rekening worden gehouden met het mobiele kanaal.

IMPLEMENTATIE VAN CROSS-CUTTING ANALYTICS EN OPTIMALISATIE VAN RECLAMECAMPAGNES DOOR BEDRIJFSINDICATOREN

Met end-to-end-analyses kunt u de impact van marketingactiviteiten op de bedrijfsprestaties beoordelen door middel van geautomatiseerde of semi-automatische gegevensconsolidatie van advertentie- en analysesystemen, CRM, call-tracking, enz. In een enkele database met daaropvolgende visualisatie. Met de verkregen gegevens en rapporten kunt u reclamecampagnes optimaliseren om een ​​zakelijk resultaat te behalen (bijvoorbeeld het verkopen of verstrekken van leningen in de financiële sector) voor adverteerders, zelfs met een lange besluitvormingscyclus voor aankopen. Verander KPI’s in het werk van agentschappen voor CPA, waarbij actie het behalen van een bedrijfsresultaat is (als het mogelijk is om toegang te geven tot deze informatie), en niet het behalen van het doel op de site. Volgens E-Promo kan de implementatie van end-to-end-analyses de ROAS met gemiddeld 23% verhogen.

AUTOMATISERING VAN ROUTINEBEWERKINGEN

Het aantal unieke advertenties in de accounts van grote adverteerders bereikt honderdduizenden. Veilingprijzen in het betaalde zoekkanaal impliceren constante wijzigingen in biedingen, en voor een effectief beheer van advertentiecampagnes moeten de instellingen in realtime worden geoptimaliseerd. AdTech en automatisering van routinematige operaties is geen nieuwe trend, maar het is in de huidige realiteit uiterst relevant om de efficiëntie te behouden en tegelijkertijd de budgetten te verlagen. Test en implementeer systemen voor het beheren van biedingen, het genereren van advertenties (indien van toepassing), het automatiseren van advertentieplatforms met behulp van een datagedreven aanpak. De vrijgekomen middelen zullen efficiënter worden ingezet voor strategische taken: het merk loskoppelen van de concurrentie, USP vormen, relevante communicatie ontwikkelen.

PERSONALISATIE EN GEBRUIK VAN GEGEVENS VAN DE EERSTE PARTIJ IN ADVERTENTIECAMPAGNES

Personalisatie in advertenties is de afgelopen jaren een voortdurende trend geweest. Vaak vindt personalisatie plaats op basis van de gedragskenmerken van de gebruiker op de site en CRM-gegevens (sociale demografie, aankoopgeschiedenis). Het gebruik van deze gegevens in advertentiecampagnes kan de ROAS aanzienlijk verhogen. Besteed meer aandacht aan campagnes op basis van first-party data. Diepgaande segmentatie van CRM-gegevens, identificatie van kijkersportretten en patronen van gebruikersgedrag zullen helpen om beter aan de behoeften van consumenten te voldoen. Als onderdeel van het Paid Search-kanaal adviseren we u om prioriteit te geven aan retargeting-campagnes voor verschillende doelgroepsegmenten, hypothesen te testen die zijn verkregen via CRM-gegevensanalyse en biedingen aan te passen voor doelgroepen die de nodige microconversieketens naar de site hebben gemaakt.

TOEPASSING VAN DE BRANDFORMANCE-AANPAK OP DE EVALUATIE VAN ADVERTENTIECAMPAGNES

In ons onderzoek naar betaalde zoekresultaten hebben we het belang van merkbekendheid weerspiegeld. Merkverkeer is bijvoorbeeld een orde van grootte goedkoper dan verkeer voor transactieverzoeken. Kennis van het merk heeft direct invloed op de groei van de conversieratio. Afhankelijk van de branche kan het totale merkeffect (de aanwezigheid van merkvraag voor zoeken en verhoogde conversie als gevolg van merkvertrouwen) een meervoudige toename van de effectiviteit van advertentie-investeringen opleveren. We raden aan om de brandformance-benadering te gebruiken bij mediaplanning en bij het beoordelen van de effectiviteit van out-of-the-box advertentiecampagnes. De aanpak houdt in dat rekening wordt gehouden met conversies na weergave en na klikken, en het meten van merkstatistieken met behulp van merkimpactonderzoek. We raden aan om brandformance-campagnes te lanceren ter ondersteuning van campagnes in het zoeknetwerk, wat zal helpen om het volume van het merk en de uitgestelde vraag te vergroten, en ook om de ROAS te verhogen.

HET MERK ONTWIKKELEN VAN DE CONCURRENTEN IN REAL TIME

Google verbetert de advertentietechnologieën voor betaalde zoekresultaten voor de meest nauwkeurige segmentering en nauwere targeting van het publiek. Big data-analyse en wiskundige modellering stellen u in staat om snel en efficiënt reclamecampagnes te beheren. Desalniettemin is het onmogelijk om de taken van het vormen van USP te automatiseren om af te stemmen op concurrenten. Besteed meer aandacht aan de ontwikkeling van USP voor merkaanpassing. Het Paid Search-kanaal is uniek omdat de analyse van concurrenten en de USP die ze uitzenden in realtime kan worden uitgevoerd. Door advertentietactieken aan te passen, tarieven te verhogen of te verlagen, afhankelijk van de marktsituatie, kunt u snel reageren op acties van concurrenten om uw ROAS tot 60% te verhogen in een aantal industrieën. Als praktische aanbeveling stellen we voor om de USP van concurrenten te analyseren in de vorm van radardiagrammen die in deze studie beschikbaar zijn.

TOEPASSING VAN GEGEVENSGESTUURDE TOESCHRIJVING

Steeds meer bedrijven implementeren omnichannel-promotiestrategieën. Daarnaast rijst de vraag om de effectiviteit van complexe investeringen in marketing te beoordelen, omdat het hiervoor belangrijk is om de rol van elk van de promotiekanalen in het totale ecosysteem in overweging te nemen. Dit wordt mogelijk gemaakt door de verzamelde data en machine learning-technologieën. Gebruik aangepaste attributiescripts die rekening houden met het gewicht van verschillende kanalen op basis van gegevens van de eerste partij. Kant-en-klare oplossing – Data-driven-attributie in Google Ads. Het model gebruikt gegevens van Google Analytics om het gewicht automatisch te verdelen over de kanalen die deelnemen aan het conversiepad.

ONTWIKKELING VAN PRIJSSITES, MARKTPLAATSEN, EENHEDEN WAAR HET VAN TOEPASSING IS

In een aantal bedrijfstakken (bijvoorbeeld in reizen) genereren prijssites meer dan 50% van de bestellingen. Aggregators hebben het meeste organische zoekverkeer weggenomen, een herkenbaar merk gecreëerd (in reizen: booking.com en aviasales), en de hele branche is grotendeels afhankelijk van de bedrijfsomstandigheden van deze bedrijven. De klassieke rol van betaald zoeken wordt omgevormd tot promotie binnen marktplaatsen en prijsaggregators, aangezien een aanzienlijk deel van de grote vraag zich daar nu bevindt, en niet alleen in Google. Dit geldt met name in de categorieën: onroerend goed, auto, werk, e-commerce, financiën.

Aanbevolen

Integreer het werk met marktplaatsen en aggregators in de promotiestrategie, indien van toepassing in uw branche. Dit is een directe bron van hete categorische vraag. Houd er echter rekening mee dat in veel categorieën de prijsfactor een sleutelfactor is bij het kiezen van een verkoper op een marktplaats.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 

https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html